Algemene Voorwaarden

Ondernemingsgegevens


Christine Neirynck

Christom4Food

Prosper Heysestraat 33, 9890 Asper

Christom4food@gmail.com
0475/53.41.79

0543.472.489

BE 0543.472.489


Artikel 1: Algemene bepalingen


De e-commerce website van Christine Neirynck, een eenmanszaak met maatschappelijke zetel te Prosper Heysestraat 33, 9890 Asper, BTW BE 0543.472.489 (hierna ‘Christom4Food’) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

 
Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (ā€œKlantā€). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Christom4Food moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Christom4Food aanvaard zijn.


Artikel 2: Prijs


Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.


De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende fotoā€™s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Artikel 3: Aanbod


Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiƫle fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Christom4Food niet. Christom4Food is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Christom4Food is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiƫle fouten, zet- of drukfouten.


Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. Ingrediƫnten, allergenen, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.


Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Christom4Food. Christom4Food kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.


Artikel 4: Online aankopen

De Klant kan artikelen toevoegen aan zijn winkelmandje en daar de gewenste kwantiteit definiƫren. Daarna kan de klant zijn gewenste leverdatum doorgeven alsook zijn facturatie- en leveradres definiƫren.


De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen (aanvullen / schrappen waar nodig, en tevens de eventuele kosten verbonden aan het gebruik ervan aangeven):

  • via bankkaart
  • via overschrijving op rekeningnummer BEā€¦
  • via contante betaling bij levering

Christom4Food is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Na ontvangst van de betaling of bij selectie van contante betaling bij levering wordt het order zorgvuldig klaargemaakt in onze keuken om vers geleverd te worden op de vooraf gedefiniƫerde leverdatum. Afhankelijk van uw woonplaats kunnen extra leveringskosten aangerekend worden. Deze worden berekend voor het afrekenen in uw winkelmandje.

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in Belgiƫ.

De levering gebeurt door een eigen koerierdienst.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. De klant kan een voorkeursdatum en -tijdstip specifiƫren voor het afrekenen.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Christom4Food.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Christom4Food was geboden.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Christom4Food.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Christom4Food te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Christom4Food.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  • de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiĆ«ne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;

Artikel 8: Klantendienst


De klantendienst van Christom4Food is bereikbaar op het telefoonnummer +32 475/53.41.79, via e-mail op christom4food@gmail.com of per post op het volgende adres Prosper Heysestraat 33, 9890 Asper. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.

Artikel 9: Sancties voor niet-betaling


Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Christom4Food beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.


Onverminderd het voorgaande behoudt Christom4Food zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 10: Aantasting geldigheid – niet-verzaking


Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door Christom4Food om Ć©Ć©n van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 11: Wijziging voorwaarden


Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Christom4Food. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.


Artikel 12: Bewijs


De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 13: Toepasselijk recht ā€“ Geschillen


Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.

De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).